Skriv ut

Om konsumenten och kundcenter inte kan komma överens och tvist uppstår kan konsumenten lämna in en skriftlig reklamation, som nästa steg i processen. Om konsumenten har ersättningsanspråk till följd av ekonomisk skada samt person- eller sakskada, ska även dessa anspråk lyftas fram.

Om konsumenten vidare inte är nöjd med den prövning eller det utfall som företagets ärendehantering har medfört kan konsumenten vända sig till dessa instanser för att få sitt ärende prövat. Vilken instans som är aktuell beror på vad ärendet gäller.

Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se

Allmän domstol, www.domstol.se

Energimarknadsinspektionen, www.energimarknadsinspektionen.se

Kommunens konsumentrådgivare kan också ge information om den konsumenträttsliga lagstiftningen samt ge rådgivning vid tvister. Nacka kommuns konsumentrådgivare nås via kommunens hemsida www.nacka.se.

Konsumenternas Elrådgivningsbyrå ger också råd och vägledning i frågor som rör elmarknaden. Konsumenternas Elrådgivningsbyrå kontaktar du via www.elradgivningsbyran.se.

 

Nacka Energi | Box 753 | 131 24 Nacka | Sverige | 08-466 81 00 | Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.